×
×
image
Tips για εύκολες και χωρίς κόπο καλές διατροφικές συνήθειες

Το φθινόπωρο σίγουρα είναι μία απαιτητική εποχή. Είναι η περίοδος που επανερχόμαστε στους καθημερινούς ρυθμούς, που προγραμματίζουμε τα “to-do” της χρονιάς που έρχεται. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην παρασυρθούμε από το νέο πρόγραμμα και τις νέες απαιτήσεις, και να μην αφήσουμε τον εαυτό μας σε τελευταία προτεραιότητα. Είναι σκόπιμο να δίνουμε σημασία στην διατροφή μας, είτε για να διατηρήσουμε το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα είτε για να το μειώσουμε. Φροντίζοντας τον εαυτό μας, αισθανόμαστε πιο όμορφα και έχουμε δύναμη, αντοχή και καλή διάθεση να φροντίσουμε και τους γύρω μας.

Παρακάτω παραθέτουμε μερικά tips, που μπορούν να μας βοηθήσουν να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας καλές διατροφικές συνήθειες όσο απαιτητικό και αν είναι το πρόγραμμα μας.

Το ημερολόγιο διατροφής:
Είναι χρήσιμο  να κρατάμε ένα ημερολόγιο διατροφής ώστε να είμαστε σίγουροι για το τι καταναλώνουμε και σε τι ποσότητα.  Αφού καταγράψουμε για μερικές μέρες τις συνήθειες μας, τότε είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε τυχόν «κακές» διατροφικές συνήθειες ή συνήθειες προς βελτίωση. Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξουμε ποιες αλλαγές θα εφαρμόσουμε σταδιακά. Κάθε φορά που αλλάζουμε μία από τις παλιές μας συνήθειες, δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό μας να τις εντάξει στην καθημερινότητα του μέχρι να αποτελέσουν την νέα του συνήθεια.

Δεν παραβλέπουμε το πρωινό μας:
Το πρωινό είναι το πιο βασικό γεύμα καθώς θα μας δώσει τα πρώτα «καύσιμα» για το υπόλοιπο της ημέρας. Τα δημητριακά αποτελούν μία ιδανική επιλογή αφού βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής διατροφής. Διαλέγουμε μέσα από μία μεγάλη ποικιλία δημητριακών Fytro που εκτός από διατροφικά οφέλη, συνδυάζονται εύκολα με αποξηραμένα φρούτα, μαρμελάδες με κομμάτια φρούτων, ξηρούς καρπούς και σοκολάτα. Έτσι μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλούς διαφορετικούς γευστικούς συνδυασμούς. Η ποικιλία στην γεύση, θα μας αποτρέψει από το να βαρεθούμε και έτσι εύκολα θα μπορέσουμε να τα καθιερώσουμε στη καθημερινότητα μας.

Προσοχή στα κυρίως γεύματα και στο πώς τα καταναλώνουμε. Ακολουθούν εύκολες προτάσεις για πιο υγιεινές συνήθειες:

  • Δεν τρώμε ποτέ όρθιοι. Είναι σημαντικό να δείξουμε πειθαρχία και σεβασμό όταν γευματίζουμε. Έτσι σερβίρουμε πάντα σε πιάτο και τρώμε καθιστοί, μακριά από υπολογιστή ή τηλεόραση.
  • Ιδανικά τρώμε 5 μικρά γεύματα (Πρωινό, Δεκατιανό, Μεσημεριανό, Απογευματινό, Βραδινό). Συμπληρώνουμε αν χρειαστεί με ένα μικρό συμπλήρωμα πριν το βραδινό ύπνο. Αν είναι αρκετά αργά επιλέγουμε κάτι ελαφρύ όπως 1 ποτήρι γάλα με μέλι.
  • Τρώμε τα κυρίως γεύματα της ημέρας νωρίς. Ιδανικά το μεσημεριανό πριν τις 14:00, και το βραδινό πριν τις 21:00.
  • Δεν παραγεμίζουμε το πιάτο μας με φαγητό και συμπληρώνουμε αν χρειαστεί. Δίνουμε ουσιαστικά επιπλέον χρόνο στον εαυτό μας να αποφασίσει εάν έχει χορτάσει ή όχι.
  • Το μεγαλύτερο μέρος στο πιάτο μας είναι σκόπιμο να αποτελείται από λαχανικά ή σαλάτα. Μία ιδανική επιλογή είναι να συνοδεύσουμε το κυρίως πιάτο μας με ταμπουλέ που έχουμε ετοιμάσει με Πλιγούρι Fytro. Εκτός από ένα ελαφρύ και γευστικό γεύμα, το Πλιγούρι Fytro εφοδιάζει τον οργανισμό μας με φυτικές ίνες, μαγγάνιο και φώσφορο.
  • Μειώνουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και στρέφουμε το ενδιαφέρον μας σε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης. Μπορούμε εύκολα και χωρίς κόπο να αντικαταστήσουμε τη ζωική πρωτεΐνη με φυτική, με πιάτα που περιέχουν Κριθαράκι Σόγιας Fytro, μπιφτέκια από Κιμά Σόγιας Fytro ή Σπαγγέτι με αλεύρι σόγιας Fytro. Επίσης, καταναλώνουμε Ρόφημα Σόγιας Fytro που είναι πλούσιο σε φυτικές πρωτεΐνες, είναι πηγή ασβεστίου ενώ δεν περιέχει γλουτένη.
  • Πίνουμε πολύ νερό.
  • Συνοδεύουμε τα ροφήματα μας με Καστανή Ζάχαρη Fytro.
  • Μαθαίνουμε σταδιακά τα οφέλη που αποκομίζουμε από τα προϊόντα που επιλέγουμε να καταναλώσουμε, ώστε να γνωρίζουμε συνειδητά γιατί επιλέγουμε ένα τρόφιμο και όχι κάποιο άλλο. Έτσι για παράδειγμα γνωρίζουμε ότι εάν επιλέξουμε Ρύζι με Φλοιό Fytro είναι γιατί εκτός από την ωραία γεύση του, αποτελεί πηγή μαγγανίου και φωσφόρου ενώ αν χρησιμοποιήσουμε Μελάσα για την παρασκευή σος, είναι γιατί, εκτός από την πλούσια γεύση της, αποτελεί πηγή σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου. Εάν μελετάμε τα διατροφικά οφέλη των τροφών που καταναλώνουμε το πιθανότερο είναι ότι θα βελτιώσουμε τελικά και τις συνήθειες μας.

Τέλος, μην ξεχνάμε ότι δεν πρέπει να υποτιμούμε τη δύναμη της συνήθειας. Εφοδιάζουμε τον εαυτό μας με υπομονή και του δίνουμε χρόνο να συνηθίσει την όποια νέα αλλαγή στην διατροφή μας. Εφαρμόζουμε μία αλλαγή την φορά και όταν γίνει η νέα μας συνήθεια προχωράμε στην επόμενη αλλαγή.