×
×
image
Vegetarian Διατροφή: Νέα τάση με πολλές νόστιμες και υγιεινές επιλογές

Οι χορτοφάγοι επιλέγουν μια διατροφή με βάση τα δημητριακά, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα λαχανικά και τα φρούτα, ενώ μερικοί επιλέγουν να καταναλώσουν και γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των τυριών και των αυγών.

Οι χορτοφαγικές δίαιτες μπορούν να προσφέρουν μια σειρά από διατροφικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων επιπέδων κορεσμένου λίπους, χοληστερόλης και ζωικών πρωτεϊνών καθώς επίσης και πιο υψηλών επιπέδων φυτικών ινών, μαγνησίου, καλίου, φολικού οξέος και αντιοξειδωτικών όπως βιταμίνης  και Ε.

Μελέτες μάλιστα έχουν υποστηρίξει ότι η υιοθέτηση μιας φυτικής διατροφής μπορεί να μειώσει την εμφάνιση παχυσαρκίας, καρδιακών παθήσεων και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, εάν δεν είναι καλά σχεδιασμένη, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό κίνδυνο για την υγεία μας.

 

Σχεδιάζοντας μια υγιεινή vegetarian διατροφή

Ακολουθώντας μια vegetarian διατροφή, μπορεί να ελλοχεύει ο κίνδυνος θρεπτικής ανεπάρκειας πολύτιμών συστατικών. Η κακή επιλογή τροφίμων είναι πιθανόν να μην καλύπτει τις ανάγκες σας σε βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, βιταμίνη D, βιταμίνη Β12, πρωτεΐνη, ω-3 λιπαρά οξέα, σίδηρος κλπ.

Γι ‘αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να γίνονται οι κατάλληλοι συνδυασμοί τροφίμων. Επιλέξτε ποικιλία φυτικών τροφών, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σύνθετους κυρίως υδατάνθρακες. Τα δημητριακά, οι ρυζογκοφρέτες, το κριθαράκι, το πλιγούρι και οι διάφοροι τύποι ρυζιού και σπαγγέτι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες.

Παραδείγματα σωστών και υγιεινών συνδυασμών:

  • Σαλάτα με πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κινόα και κολοκυθάκι
  • Αραβική πίτα με μπιφτέκια από κιμά σόγιας και λαχανικά
  • Φακόρυζο, χρησιμοποιώντας ρύζι με φλοιό
  • Σπαγγέτι με λαχανικά και ελιές
  • Σαλάτα ταμπουλέ
  • Ρυζογκοφρέτες με ταχίνι ολικής αλέσεως, μέλι, μπανάνα, αμύγδαλα & 1 ποτήρι Γάλα αμυγδάλου
  • Μπισκότα βρώμης, ξηρών καρπών και σταφίδων συνδυασμένα με 1 ποτήρι Γάλα αμυγδάλου
  • Κριθαράκι και ψητά λαχανικά
  • Ρόφημα σόγιας με σπανάκι, τζίντζερ και μήλο
  • Ψωμί ολικής άλεσης με αβοκάντο, μέλι και κολοκυθόσπορο

Συνεπώς, μια Vegeterian Διατροφή μπορεί να αποτελέσει έναν υγιεινό τρόπο κατανάλωσης τροφής εφόσον σχεδιάζεται με προσοχή, ώστε να περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά για την εύρυθμη λειτουργεία του οργανισμού.

Με τις σωστές επιλογές τροφίμων αλλά και με τον κατάλληλο συνδυασμό μπορείς να ακολουθήσεις τη νέα διατροφική τάση χωρίς να στερηθείς γευστικές και υγιεινές επιλογές.